Ο ΟΑΣΥΣ (Ορειβατικός Αθλητικός Σύλλογος Υγεία Σαλαμίνας) θα διοργανώσει την Κυριακή 23/11/2014 την πρώτη πανελλαδικά επίσημη Rail Running πεζοπορική εξόρμηση (τρέξιμο και γρήγορο περπάτημα).
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Κυριακή 23/ 11/ 2014.
ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ: 07:00 π.μ.
ΩΡΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ 18:00 μ.μ.
ΑΦΕΤΗΡΙΑ: Ναυπηγεία Ελευσίνας (Ναυάγιο).
ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ: Αρχαία Δίολκος (Ισθμός- Βυθιζόμενη γέφυρα Ποσειδωνίας).
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ:
ΜΗΚΟΣ: Μεγάλη διαδρομή περίπου 55 χμ.
Μικρή διαδρομή περίπου 23 χμ.
ΠΕΔΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ: Εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές, σταθμοί, τούνελ, γέφυρες κ μικρές παράπλευρες παρακάμψεις.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
· Όρια διαδρομής κατά πλάτος:
Η μετακίνηση θα γίνεται ανάμεσα στις ράγες ή ένα μέτρο δεξιά κ αριστερά εκτός αυτών, πάνω στο υλικά ομοιογενές εξωτερικό πλαίσιο στήριξης. Εξαιρούνται οι παρακάμψεις κ τα σημεία που η διαδρομή διχάζεται, όπως στις διακλαδώσεις των σταθμών.
· H διαδρομή χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επίπονη και αργή.
Το ανισόπεδο κ σχετικά ασταθές τερέν από χοντρά χαλίκια, δυσχεραίνει τη σταθερότητα στο πάτημα και την αβίαστη διατήρηση του φυσικού διασκελισμού τρεξίματος. Επιπλέον η αναγκαιότητα για οικονομική μετακίνηση, κρίνουμε πως επιβάλλει μια διαρκή επιδίωξη για επαφή ενός μέρος του πέλματος με τα σταθερά κάθετα ξύλινα δοκάρια (όπου υπάρχουν), κάνοντας κάθε διασκελισμό μια πρόκληση σαν εκείνη του βουνού.
· Αθλητές, στοιχειώδης εξοπλισμός:
Επειδή εδώ η πρόκληση δεν περιορίζεται στην απόσταση, η πρόσκληση απευθύνεται κυρίως σε πιο πολυσύνθετους δρομείς (π.χ. βουνού) και ποδηλάτες καλά γυμνασμένους.
Οι «φανατικοί» αθλητές δρόμου και όσοι σκέφτονται να δοκιμάσουν έναν αγώνα βουνού ή άμμου, μπορούν ίσως να εκμεταλλευτούν την ιδέα, σα μια διεύρυνση των προπονητικών τους επιλογών (π.χ. ιδιοδεκτικότητα), διανύοντας μικρότερες rail running διαδρομές.
Τα παπούτσια, θα συνιστούσαμε να έχουν πέλμα ανθεκτικό στη φθορά εξωτερικά, με ιδιαίτερα απορροφητική σόλα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Επίσημα οι διοργανωτές μπορούν να υποστηρίξουν την προσπάθεια 12 αθλητών.
Η εξόρμηση φέτος, ΔΕΝ είναι συναγωνιστική μεταξύ των αθλητών, ούτε θα υπάρξει επίσημη χρονομέτρηση. Το «αγωνιστικό - αθλητικό» σκέλος της προσπάθειας περιορίζεται μόνο στην επιδίωξη του τερματισμού της επιλεγμένης διαδρομής.
Οι πεζοπόροι αθλητές θα είναι μοιρασμένοι σε τρεις ομοιογενείς κατά το δυνατόν ομάδες. Η κάθε ομάδα θα υποστηρίζεται από ένα Ι.Χ. των διοργανωτών. Επίσης θα υπάρχει βοηθητικό όχημα με γιατρό, για τη μεταφορά σε προκαθορισμένα σημεία, όσων επιθυμούν να σταματήσουν τη διάσχιση.
Μετά το πέρας της εξόρμησης, οι δώδεκα συμμετέχοντες, θα παραλάβουν ένα αναμνηστικό χειροποίητο αγαλματίδιο, αντιπροσωπευτικό της προσπάθειας που κατέβαλαν.
Περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν στους ενδιαφερόμενους αθλητές με προσωπική επικοινωνία.
Οποιοσδήποτε επιθυμεί, μπορεί να συνοδέψει ή να βοηθήσει τους αθλητές τρέχοντας ή ποδηλατώντας κοντά τους, για όσο διάστημα επιθυμεί. Πληροφορίες για τη διαδρομή σε πιθανούς εποχούμενους συνοδούς, ή ελεύθερα αθλούμενους, θα δίνονται με προσωπική επικοινωνία.
Μπορούν να συμμετάσχουν όσοι αθλητές έχουν συμπληρώσει το 20ο έτος της ηλικίας τους την ημέρα του εγχειρήματος.
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το κόστος, θα μας το περιγράψουν οι αθλητές μετά το πέρας της προσπάθειας...
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων απαιτήσεων της προσπάθειας, θεωρείται απαραίτητος ένας ιατρικός έλεγχος των συμμετεχόντων τους τελευταίους έξι μήνες. Έτσι ο κάθε αθλητής θα γνωρίζει αν η κατάσταση της υγείας του, του επιτρέπει να πάρει μέρος σε αυτή.
Οι διοργανωτές δε ζητάνε από τους αθλητές κανενός είδους πιστοποιητικό υγείας, καθώς θεωρούν τους ίδιους υπεύθυνους γι’ αυτό.
ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ:
Οι Διοργανωτές δε φέρουν καμία ευθύνη για τυχόν πρόβλημα στην υγεία ή τη σωματική ακεραιότητα των αθλητών που συμμετέχουν στην πεζοπορία.
Ο κάθε αθλητής πρέπει να γνωρίζει τους δυνητικούς κινδύνους που συνεπάγεται ένας αγώνας τρεξίματος σε αντίστοιχο περιβάλλον και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις διασταυρώσεις με αυτοκινητόδρομους κ στη διέλευση ή παράκαμψη γεφυρών.
Με τη συμμετοχή του στην εκδήλωση, αποδέχεται αυτόματα την πλήρη ανάληψη της προσωπικής του ευθύνης, αλλά και την απαλλαγή των διοργανωτών από ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, ή σοβαρού κινδύνου, στον οποίο μπορεί να εκτεθεί ο ίδιος.
ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤOΥΣ RAIL RUNNING ΑΓΩΝΕΣ:
Το Rail Running είναι μια καινούργια πρόταση, που φιλοδοξεί να κερδίσει ένα πιστό και φανατικό κοινό στο χώρο του τρεξίματος και του ποδηλάτου.
Πρόκειται για μια σειρά αγώνων υπερμαραθώνιων, μαραθώνιων, ημιμαραθώνιων και σκυταλοδρομιών σε όλη την Ελλάδα, που το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι το τρέξιμο κι η ποδηλασία πάνω σε παλιές σιδηροδρομικές γραμμές, σε πολύ γραφικό περιβάλλον.
Παλιοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, τούνελ, σιδηροδρομικές γέφυρες, παλιές αμαξοστοιχίες, μικρά φαράγγια, όμορφες εικόνες από θάλασσα κι απόκρημνα βουνά, είναι μερικές απ’ τις εικόνες που συνθέτουν τους μοναδικούς αυτούς αγώνες.
Φιλοδοξούμε το Rail Running να αποτελέσει εφαλτήριο και για ένα διαφορετικό τρόπο περιήγησης και χώρο άντλησης εμπειριών. Να αναδειχθεί σε μια ανέξοδη αφορμή εκδρομικής, πεζοπορικής απόδρασης κι εν μέρει προπονητικής έκφρασης.
Η ασφάλεια απ’ την κίνηση των οχημάτων, η αίσθηση της «αόρατης» διέλευσης από την καρδιά πόλεων και χωριών, οι απαιτητικές για τρέξιμο κι ευχάριστες στην πεζοπορία μικροεναλλαγές στο τερέν, η ρέουσα διαδοχή των εικόνων, θα αιφνιδιάσουν ευχάριστα όσους επιχειρήσουν μια πρώτη επαφή.
Ο πρώτος αγώνας σε πανελλαδικό (κι ίσως παγκόσμιο) επίπεδο θα είναι ο υπερμαραθώνιος Rail Running «Diolkos» (περίπου 60 χμ). Η ονομασία είναι δανεισμένη απ’ την παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία της μεταφοράς σε χαράξεις σταθερής τροχιάς, την αρχαία Δίολκο του Ισθμού της Κορίνθου.
Αν και πολλοί αγώνες έχουν διέλθει κατά ένα μέρος τους, στο παρελθόν, από σιδηροδρομικές γραμμές, εμείς θα χαρακτηρίσουμε αυτόν τον αγώνα σαν τον πρώτο «αυθεντικό Rail running αγώνα» για δύο τουλάχιστο λόγους!
Της πρωτότυπης εκφραστικής του στόχευσης.
Κυρίως όμως, επειδή συμπτύσσει μια αντίστροφη πορεία στο χρόνο, καταλήγοντας στην «πηγή» της ιδέας του σιδηροδρόμου, «άπτοντας απτά», άλλη μια παγκόσμια πρωτοπορία των αρχαίων Ελλήνων!
Για το επίπεδο της αγωνιστικής ετοιμότητας που απαιτείται απ’ τους αθλητές για έγκαιρο τερματισμό ενός τέτοιου αγώνα, θα μπορούσε ίσως να μας προϊδεάσει η (προσαρμοσμένη στην περίσταση) αλληγορική ρήση του Στράβωνα «ΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΠΛΕΙΝ ΕΣ ΚΟΡΙΝΘΟΝ»!
Για όσους βρίσκονται κοντά σε κατηργημένο σιδηροδρομικό δίκτυο και θα ήθελαν να διοργανώσουν κάτι αντίστοιχο, θα θέλαμε να τους παροτρύνουμε να το κάνουν, προβάλλοντας δύο τουλάχιστο σημαντικά επιχειρήματα:
1) Δεν ενοχλούμε και δε μας ενοχλούν οι οδηγοί (ούτε στον αγώνα ούτε στην προπόνηση)
2) Μπορεί να αναδειχτεί η περιοχή τους με έναν ανέξοδο και ευχάριστο τρόπο.
Για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο και ιδιαίτερα του παπουτσιού, είναι μια καινούρια πρόκληση. Όποια ελληνική βιοτεχνία παπουτσιών ενδιαφερθεί, με χαρά θα την προβάλλουμε δωρεάν στις σχετικές εκδηλώσεις μας.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο Rail Running προς το παρόν μόνο απ’ αυτόν τον σύνδεσμο, λόγω κατασκευής της ιστοσελίδας.
Για αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στα:
johnaggelop@yahoo.com
giananast1@hotmail.com
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Κυριακή 23/ 11/ 2014.
ΩΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ: 07:00 π.μ.
ΩΡΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ 18:00 μ.μ.
ΑΦΕΤΗΡΙΑ: Ναυπηγεία Ελευσίνας (Ναυάγιο).
ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ: Αρχαία Δίολκος (Ισθμός- Βυθιζόμενη γέφυρα Ποσειδωνίας).
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ:
ΜΗΚΟΣ: Μεγάλη διαδρομή περίπου 55 χμ.
Μικρή διαδρομή περίπου 23 χμ.
ΠΕΔΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ: Εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές, σταθμοί, τούνελ, γέφυρες κ μικρές παράπλευρες παρακάμψεις.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
· Όρια διαδρομής κατά πλάτος:
Η μετακίνηση θα γίνεται ανάμεσα στις ράγες ή ένα μέτρο δεξιά κ αριστερά εκτός αυτών, πάνω στο υλικά ομοιογενές εξωτερικό πλαίσιο στήριξης. Εξαιρούνται οι παρακάμψεις κ τα σημεία που η διαδρομή διχάζεται, όπως στις διακλαδώσεις των σταθμών.
· H διαδρομή χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επίπονη και αργή.
Το ανισόπεδο κ σχετικά ασταθές τερέν από χοντρά χαλίκια, δυσχεραίνει τη σταθερότητα στο πάτημα και την αβίαστη διατήρηση του φυσικού διασκελισμού τρεξίματος. Επιπλέον η αναγκαιότητα για οικονομική μετακίνηση, κρίνουμε πως επιβάλλει μια διαρκή επιδίωξη για επαφή ενός μέρος του πέλματος με τα σταθερά κάθετα ξύλινα δοκάρια (όπου υπάρχουν), κάνοντας κάθε διασκελισμό μια πρόκληση σαν εκείνη του βουνού.
· Αθλητές, στοιχειώδης εξοπλισμός:
Επειδή εδώ η πρόκληση δεν περιορίζεται στην απόσταση, η πρόσκληση απευθύνεται κυρίως σε πιο πολυσύνθετους δρομείς (π.χ. βουνού) και ποδηλάτες καλά γυμνασμένους.
Οι «φανατικοί» αθλητές δρόμου και όσοι σκέφτονται να δοκιμάσουν έναν αγώνα βουνού ή άμμου, μπορούν ίσως να εκμεταλλευτούν την ιδέα, σα μια διεύρυνση των προπονητικών τους επιλογών (π.χ. ιδιοδεκτικότητα), διανύοντας μικρότερες rail running διαδρομές.
Τα παπούτσια, θα συνιστούσαμε να έχουν πέλμα ανθεκτικό στη φθορά εξωτερικά, με ιδιαίτερα απορροφητική σόλα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ:
Επίσημα οι διοργανωτές μπορούν να υποστηρίξουν την προσπάθεια 12 αθλητών.
Η εξόρμηση φέτος, ΔΕΝ είναι συναγωνιστική μεταξύ των αθλητών, ούτε θα υπάρξει επίσημη χρονομέτρηση. Το «αγωνιστικό - αθλητικό» σκέλος της προσπάθειας περιορίζεται μόνο στην επιδίωξη του τερματισμού της επιλεγμένης διαδρομής.
Οι πεζοπόροι αθλητές θα είναι μοιρασμένοι σε τρεις ομοιογενείς κατά το δυνατόν ομάδες. Η κάθε ομάδα θα υποστηρίζεται από ένα Ι.Χ. των διοργανωτών. Επίσης θα υπάρχει βοηθητικό όχημα με γιατρό, για τη μεταφορά σε προκαθορισμένα σημεία, όσων επιθυμούν να σταματήσουν τη διάσχιση.
Μετά το πέρας της εξόρμησης, οι δώδεκα συμμετέχοντες, θα παραλάβουν ένα αναμνηστικό χειροποίητο αγαλματίδιο, αντιπροσωπευτικό της προσπάθειας που κατέβαλαν.
Περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν στους ενδιαφερόμενους αθλητές με προσωπική επικοινωνία.
Οποιοσδήποτε επιθυμεί, μπορεί να συνοδέψει ή να βοηθήσει τους αθλητές τρέχοντας ή ποδηλατώντας κοντά τους, για όσο διάστημα επιθυμεί. Πληροφορίες για τη διαδρομή σε πιθανούς εποχούμενους συνοδούς, ή ελεύθερα αθλούμενους, θα δίνονται με προσωπική επικοινωνία.
Μπορούν να συμμετάσχουν όσοι αθλητές έχουν συμπληρώσει το 20ο έτος της ηλικίας τους την ημέρα του εγχειρήματος.
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το κόστος, θα μας το περιγράψουν οι αθλητές μετά το πέρας της προσπάθειας...
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων απαιτήσεων της προσπάθειας, θεωρείται απαραίτητος ένας ιατρικός έλεγχος των συμμετεχόντων τους τελευταίους έξι μήνες. Έτσι ο κάθε αθλητής θα γνωρίζει αν η κατάσταση της υγείας του, του επιτρέπει να πάρει μέρος σε αυτή.
Οι διοργανωτές δε ζητάνε από τους αθλητές κανενός είδους πιστοποιητικό υγείας, καθώς θεωρούν τους ίδιους υπεύθυνους γι’ αυτό.
ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ:
Οι Διοργανωτές δε φέρουν καμία ευθύνη για τυχόν πρόβλημα στην υγεία ή τη σωματική ακεραιότητα των αθλητών που συμμετέχουν στην πεζοπορία.
Ο κάθε αθλητής πρέπει να γνωρίζει τους δυνητικούς κινδύνους που συνεπάγεται ένας αγώνας τρεξίματος σε αντίστοιχο περιβάλλον και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις διασταυρώσεις με αυτοκινητόδρομους κ στη διέλευση ή παράκαμψη γεφυρών.
Με τη συμμετοχή του στην εκδήλωση, αποδέχεται αυτόματα την πλήρη ανάληψη της προσωπικής του ευθύνης, αλλά και την απαλλαγή των διοργανωτών από ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, ή σοβαρού κινδύνου, στον οποίο μπορεί να εκτεθεί ο ίδιος.
ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤOΥΣ RAIL RUNNING ΑΓΩΝΕΣ:
Το Rail Running είναι μια καινούργια πρόταση, που φιλοδοξεί να κερδίσει ένα πιστό και φανατικό κοινό στο χώρο του τρεξίματος και του ποδηλάτου.
Πρόκειται για μια σειρά αγώνων υπερμαραθώνιων, μαραθώνιων, ημιμαραθώνιων και σκυταλοδρομιών σε όλη την Ελλάδα, που το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι το τρέξιμο κι η ποδηλασία πάνω σε παλιές σιδηροδρομικές γραμμές, σε πολύ γραφικό περιβάλλον.
Παλιοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, τούνελ, σιδηροδρομικές γέφυρες, παλιές αμαξοστοιχίες, μικρά φαράγγια, όμορφες εικόνες από θάλασσα κι απόκρημνα βουνά, είναι μερικές απ’ τις εικόνες που συνθέτουν τους μοναδικούς αυτούς αγώνες.
Φιλοδοξούμε το Rail Running να αποτελέσει εφαλτήριο και για ένα διαφορετικό τρόπο περιήγησης και χώρο άντλησης εμπειριών. Να αναδειχθεί σε μια ανέξοδη αφορμή εκδρομικής, πεζοπορικής απόδρασης κι εν μέρει προπονητικής έκφρασης.
Η ασφάλεια απ’ την κίνηση των οχημάτων, η αίσθηση της «αόρατης» διέλευσης από την καρδιά πόλεων και χωριών, οι απαιτητικές για τρέξιμο κι ευχάριστες στην πεζοπορία μικροεναλλαγές στο τερέν, η ρέουσα διαδοχή των εικόνων, θα αιφνιδιάσουν ευχάριστα όσους επιχειρήσουν μια πρώτη επαφή.
Ο πρώτος αγώνας σε πανελλαδικό (κι ίσως παγκόσμιο) επίπεδο θα είναι ο υπερμαραθώνιος Rail Running «Diolkos» (περίπου 60 χμ). Η ονομασία είναι δανεισμένη απ’ την παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία της μεταφοράς σε χαράξεις σταθερής τροχιάς, την αρχαία Δίολκο του Ισθμού της Κορίνθου.
Αν και πολλοί αγώνες έχουν διέλθει κατά ένα μέρος τους, στο παρελθόν, από σιδηροδρομικές γραμμές, εμείς θα χαρακτηρίσουμε αυτόν τον αγώνα σαν τον πρώτο «αυθεντικό Rail running αγώνα» για δύο τουλάχιστο λόγους!
Της πρωτότυπης εκφραστικής του στόχευσης.
Κυρίως όμως, επειδή συμπτύσσει μια αντίστροφη πορεία στο χρόνο, καταλήγοντας στην «πηγή» της ιδέας του σιδηροδρόμου, «άπτοντας απτά», άλλη μια παγκόσμια πρωτοπορία των αρχαίων Ελλήνων!
Για το επίπεδο της αγωνιστικής ετοιμότητας που απαιτείται απ’ τους αθλητές για έγκαιρο τερματισμό ενός τέτοιου αγώνα, θα μπορούσε ίσως να μας προϊδεάσει η (προσαρμοσμένη στην περίσταση) αλληγορική ρήση του Στράβωνα «ΟΥ ΠΑΝΤΟΣ ΠΛΕΙΝ ΕΣ ΚΟΡΙΝΘΟΝ»!
Για όσους βρίσκονται κοντά σε κατηργημένο σιδηροδρομικό δίκτυο και θα ήθελαν να διοργανώσουν κάτι αντίστοιχο, θα θέλαμε να τους παροτρύνουμε να το κάνουν, προβάλλοντας δύο τουλάχιστο σημαντικά επιχειρήματα:
1) Δεν ενοχλούμε και δε μας ενοχλούν οι οδηγοί (ούτε στον αγώνα ούτε στην προπόνηση)
2) Μπορεί να αναδειχτεί η περιοχή τους με έναν ανέξοδο και ευχάριστο τρόπο.
Για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο και ιδιαίτερα του παπουτσιού, είναι μια καινούρια πρόκληση. Όποια ελληνική βιοτεχνία παπουτσιών ενδιαφερθεί, με χαρά θα την προβάλλουμε δωρεάν στις σχετικές εκδηλώσεις μας.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο Rail Running προς το παρόν μόνο απ’ αυτόν τον σύνδεσμο, λόγω κατασκευής της ιστοσελίδας.
Για αναλυτικές πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στα:
johnaggelop@yahoo.com
giananast1@hotmail.com